O mnie

Moje zdjęcie
Truskolasy, śląskie, Poland
Nauczyciel dyplomowany. Pracownik Szkoły im. Stanisława Ligonia w Truskolasach. Nauczyciel historii, języka polskiego i informatyki. Nauczyciel-doradca metodyczny w RODN "WOM" w Częstochowie. Administrator szkolnej strony internetowej i platformy moodle. Administrator projektu Wikisłownik, a wcześniej także Wikipedia i Commons. Szczególne zainteresowania: nowoczesne technologie i e-learning.

Kompetencje


Wykształcenie
1995–2000 WSP w Częstochowie – mgr historii
1995–2000 WSP w Częstochowie – mgr filologii polskiej
2000–2001 – Szkoła Informatyki przy Politechnice Częstochowskiej – podyplomowe studia informatyczne
2004–2006 PROFESJA Centrum Kształcenia Kadr – technik informatyk
2013–2014 WSB w Dąbrowie Górniczej – Akademia Administratorów CISCO – studia podyplomowe

Szkolenia i konferencje międzynarodowe
2005 ESP – The Comenius 1 Contact Seminar. Learning Goes Mobile
2006 ESP – The eMagic of Learning and Teaching
2016 Richard Language School – CLIL Methodology in Practice
2017 Richard Language School – Intensive General English Upper-Intermediate
2018 Maksima Split – „Using Technology in the Classroom”
2018 ELC Brighton – General English
2019 ETI Malta - Methodology and ICT Tools for Teachers working with CLIL
2021 Europass Teacher Academy – Intensive English & Culture i Flipped Classroom
2021 Europass Teacher Academy – Moodle 3
2022 F.G.G. EDUCULTURE CENTER OF EDUCATION – INTERCULTURAL EDUCATION – The Answer to Diversity in the Classroom
2023 Europass Teacher Academy – Video Games in Education: Innovative Gamification and Game-Based Learning Techniques
 
Kursy doskonalące, konferencje kilkudniowe
1999 WOM w Częstochowie – Budowanie szkolnego systemu oceniania
2000 WOM w Częstochowie – Współczesne metody kształcenia, w tym metody aktywizujące
2001 WOM w Częstochowie – Plan wynikowy – jak go tworzyć i wykorzystywać
2001 WOM w Częstochowie – Edukacja europejska
2001 WOM w Częstochowie – Projektowanie nauczania blokowego w szkołach podstawowych
2001 WOM w Częstochowie – Ocenianie w nowej szkole
2004 RODN „WOM” w Częstochowie – Polska szkoła w Unii Europejskiej – nowe wyzwanie dla edukacji
2004 RODN „WOM” w Częstochowie – Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej w szkole masowej
2005 Szkoła Twórczego Myślenia w Częstochowie – Specjalistyczne szkolenie z zakresu mnemotechniki i nauki szybkiego czytania
2005 Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych ZNP – kurs Wspomaganie nauczycieli w uzyskiwaniu stopni awansu zawodowego
2005–2006 Konsorcjum Polskich Firm Szkoleniowych – kurs Przygotowanie nauczyciela do pełnienia funkcji administratora szkolnej pracowni internetowej
2009 SOD w Częstochowie – Systemy zarządzania treścią CMS – budowa stron
2009 SOD w Częstochowie – Wykorzystanie technologii informacyjnej w dydaktyce
2010 RODN „WOM” w Częstochowie – kurs Rodzice a szkoła. Partnerstwo i dialog w edukacji
2011 KANA – Doskonalenie nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej. Komputer w dydaktyce
2011 KANA – Doskonalenie nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej. Internet w dydaktyce 
2011 KANA – Bezpieczna Technologia Informacyjna
2011 KANA – Doskonalenie nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej. Multimedia w dydaktyce
2011 WOM Katowice – Belfer on-line – przygotowanie nauczycieli do kształcenia kompetencji kluczowych uczniów i dorosłych przy wykorzystywaniu platform e-learningowych i cyfrowych narzędzi edukacyjnych
2011 SOD w Częstochowie – Nowoczesne technologie informatyczne rozwijające twórcze myślenie uczniów
2012 RODN „WOM” w Częstochowie – e-Tutoring w wiejskiej szkole
2012 OEiiZK – XI Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Pracowni Internetowych w Mrozach "Cyfrowa szkoła"
2013 RODN "WOM" w Częstochowie – Zastosowanie narzędzi platform e-learningowych w procesie dydaktycznym
2013 OEiiZK – XII Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Pracowni Internetowych w Mrozach "Przyśpieszamy cyfrową szkołę"
2014 Akademia Jana Długosza w Częstochowie – „Otwarte zasoby i praktyki LangOER”
2014 – OKE Szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów dotyczące sprawdzianu w ostatnim roku szkoły podstawowej
2017 FRSE – Tydzień z infografiką w projekcie eTwinning
2017 FRSE – Tydzień z Movie Maker
2017 FRSE – Tydzień z gamifikacją
2017 FRSE – Tydzień z Prezi
2017 FRSE – Tydzień z LearningApps
2017 FRSE – Tydzień z narzędziami do tworzenia filmów instruktażowych
2017 FRSE – Tydzień z Hot Potatoes
2017 FRSE – Tydzień z tworzeniem interaktywnych lekcji wideo
2017 FRSE – Tydzień z Excelem cz. 1
2017 FRSE – Tydzień ze Scratchem cz. 1
2017 FRSE – Tydzień z Wix
2017 FRSE – Tydzień z Plickers i QR-kodami
2017 FRSE – Tydzień z uczeniem się poza klasą szkolną
2017 FRSE – Tydzień ze Scratchem cz. 2
2017 FRSE – Tydzień z studio.code.org
2017 FRSE – Tydzień z GIMPEM
2017 FRSE – Tydzień z komiksem
2017 FRSE – Tydzień z eXeLearning
2017 FRSE – Tydzień z TIK w historii
2017 OEiiZK – XVII Ogólnopolska Konferencja Majowe Mrozy w Warszawie "Technologia, reforma, informatyka"
2018 FRSE – Tydzień z narzędziami do interakcji (Tricider i Kahoot)
2018 FRSE – Tydzień z ClassTools
2018 FRSE – Programowanie z eTwinning – seminarium szkoleniowo-kontaktowe programu eTwinning
2018 FRSE – Tydzień z TIK dla polonistów
2018 FRSE – Tydzień z mapą mentalną
2018 FRSE – Tydzień z Emaze, Picturetrail i Powtoon
2018 FRSE – Tydzień z projektem Erasmus+ KA1
2018 FRSE – Tydzień z WordPress
2018 FRSE – Tydzień z C++
2018 FRSE – Tydzień z internetowym survivalem w j. angielskim
2018 FRSE – Tydzień z narzędziami eTwinning Live
2018 FRSE – Tydzień z podstawami HTML
2018 FRSE – Tydzień z grafiką wektorową
2018 FRSE – Tydzień z fotoedycją
2018 FRSE – Tydzień z PowerPointem
2018 FRSE – Tydzień z Class Dojo
2018 FRSE – Tydzień z tworzeniem lekcji na platformie TES Teach with Blendspace
2018 FRSE – Tydzień z appkami
2018 FRSE – Tydzień z tablicą interaktywną cz. 1
2018 FRSE – Tydzień z projektowaniem w Canva
2018 OEiiZK – XVIII Ogólnopolska Konferencja Majowe Mrozy w Warszawie "Edukacja - Informatyka - Przyszłość"
2018 FRSE – Tydzień z AppInventor
2018 FRSE – Tydzień z Bloggerem
2018 FRSE – Tydzień z edycją grafiki online
2018 FRSE – Tydzień z Audacity
2018 FRSE – Tydzień z Excelem cz.2
2018 FRSE – Tydzień z Lightbot
2018 FRSE – Tydzień z Chmurą
2018 FRSE – Tydzień z hostingiem
2018 FRSE – Tydzień z LibreOffice Portable
2018 FRSE – Tydzień z TeamViewer
2019 FRSE – Tydzień z eTwinningiem
2019 FRSE – Tydzień z programowaniem dla najmłodszych (Kodable i Tynker)
2019 FRSE – Tydzień z projektem Erasmus + KA2
2019 FRSE – Tydzień z kodowaniem dla początkujących w Runmarco
2019 FRSE – Tydzień z wirtualnymi tablicami i kolekcjami
2019 FRSE – Tydzień z prezentacjami w Focusky
2019 FRSE – Tydzień z narzędziami do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych
2019 FRSE – Tydzień z Super Teacher Tools
2019 FRSE – krajowe seminarium szkoleniowo-kontaktowe "e-Bezpieczeństwo z eTwinning"
2019 FRSE – Tydzień z programowaniem w Javie - Greenfoot
2019 FRSE – Tydzień z Escape Room w projektach eTwinning
2019 FRSE – Tydzień z wizer.me
2019 XV Konferencja Informatyczna w Radomiu "Nowoczesne Technologie w Służbie Cyfrowej Szkoły i Administracji Publicznej"
2019 FRSE – Tydzień z platformami eKreda.pl i Dzwonek.pl
2019 2019 FRSE – Tydzień z mapping tools
2019 FRSE – Tydzień z Glogsterem
2019 eTwinning – Tydzień z narzędziami ułatwiającymi zbieranie, organizowanie i udostępnianie informacji z sieci
2019 FRSE – Tydzień z e-Safety
2019 FRSE – Tydzień z klasą odwróconą
2020 FRSE – Tydzień z prawem autorskim 
2020 FRSE – Tydzień na publikację rezultatów partnerstwa
2020 FRSE – Tydzień na feedback
2020 WOM Katowice – Jak przygotować interaktywne lekcje on-line na tablety i smartfony?

Szkolenia, warsztaty, webinaria, konferencje
2003 RODN „WOM” w Częstochowie – Praca z uczniem uzdolnionym humanistycznie
2004 GWO – Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego
2004 GWO – Gry dydaktyczne na lekcjach historii
2005 WSIP – Wielokulturowość w nauczaniu języków obcych
2007 Nowa Era – Kurtyna w górę, czyli o kształceniu umiejętności polonistycznych w szkole XXI wieku
2008 SOD w Częstochowie – Różne formy komunikacji z wykorzystaniem sieci komputerowych
2009 SOD w Częstochowie – Wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach języka angielskiego
2009 SOD w Częstochowie – Platforma Moodle w edukacji na odległość
2009 GWO – Komunikacja to podstawa! Doskonalenie sprawności komunikacyjnej uczniów.
2009 SOD w Częstochowie – Edycja grafiki i retusz fotografii w programie Paint.NET
2009 SOD w Częstochowie – Przygotowanie fotografii i grafiki do publikowania w serwisach internetowych
2009 SOD w Częstochowie – Tworzenie prezentacji multimedialnych i ich wykorzystanie na lekcjach języka polskiego
2010 SOD w Częstochowie – SBS – edycja wiosna 2005 – praca z profilami
2010 RODN „WOM” w Częstochowie – Tworzenie ćwiczeń interaktywnych w programie HOT POTATOES, wzbogacanie ćwiczeń grafiką i dźwiękiem
2010 RODN „WOM” w Częstochowie – Kształcenie na odległość z platformą MOODLE
2010 SOD w Częstochowie – Nauczyciel informatyki koordynatorem stosowania nowoczesnych technologii w szkole
2010 SOD w Częstochowie – Gazeta elektroniczna w szkole
2010 SOD w Częstochowie – Krzyżówki i quizy
2010 RODN „WOM” w Częstochowie – Misja wirtualna w edukacji – projekt dydaktyczny z wykorzystaniem zasobów Internetu
2010 RODN „WOM” w Częstochowie – Obsługa tablicy interaktywnej i tworzenie materiałów dydaktycznych do jej wykorzystania
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Wykorzystanie narzędzi platformy e-learningowej MOODLE w pracach zespołów nauczycielskich
2011 SOD w Częstochowie – Tablice interaktywne w nauczaniu
2011 SOD w Częstochowie – Jak przywrócić sprawność komputera
2011 SOD w Częstochowie – Web 2.0 – możliwości wykorzystania w edukacji
2011 SOD w Częstochowie – Zabezpieczanie danych zapisanych w komputerze
2011 SOD w Częstochowie – Technologia informacyjna na języku polskim – WebQuest jako nowoczesna metoda nauczania
2011 SOD w Częstochowie – Kształcenie umiejętności ponadprzedmiotowych – praca z komiksem na lekcjach języka polskiego
2011 SOD w Częstochowie – Podstawy fotografii cyfrowej – wykorzystanie programu GIMP do retuszu fotografii
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
2011 OEiiZK w Warszawie – WebQuest w Webuzzie
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Tworzenie scenariusza kursu e-learningowego
2011 SOD w Częstochowie – Metodologia „blended learning”
2011 SOD w Częstochowie – Naprawiam komputer
2011 WSL w Częstochowie – Nowe narzędzia – nowe kompetencje
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Wykorzystanie grafiki komputerowej w pracy nauczyciela
2011 RODN "WOM" w Częstochowie – Kreowanie dobrego wizerunku szkoły oraz dokumentowanie jej osiągnięć w odniesieniu do praktycznych rozwiązań, zasobów Internetu i wybranych publikacji placówek
2012 SOD w Częstochowie – Czy narzędzia od Google przydadzą się nauczycielowi?
2012 Nowa Era – Współcześni a Rzymianie. Intrygujące fakty z wojskowości starożytnej
2012 GWO – Formy dziennikarskie na lekcjach języka polskiego
2012 WSIP – Tajemnice obrazów – interpretacja tekstów kultury
2012 WSIP – Historia już dawno umarła...?
2012 GWO – Ster na sukces! O skutecznym planowaniu nauczania historii w szkole podstawowej i gimnazjum 
2012 Nowa Era – A może zostanę pisarką...
2012 SOD w Częstochowie – Nowoczesne narzędzia edukacyjne w szkole pokolenia Y
2012 SOD w Częstochowie – Zdalne zarządzenie komputerami w szkole
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – We-learning na Facebooku
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Edukacyjne blogowanie
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Webinarium "Knowledge pills", czyli pigułki wiedzy"
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Webinarium We-learning na Facebooku
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Webinarium Edukacyjne blogowanie
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Webinarium Materiały edukacyjne w chmurze
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Platforma Moodle jako narzędzie zwiększające motywację do nauki
2012 SOD w Częstochowie – PowerPoint – Mało znane możliwości znanego programu
2012 CKK "Aktin" – Wykorzystanie interaktywnej tablicy multimedialnej na lekcjach – moduł I
2012 SOD w Częstochowie – BALTIE – wstęp do programowania
2012 SOD w Częstochowie – Jak przygotowywać się do wystąpień publicznych
2012 SOD w Częstochowie – Przygotowanie materiałów edukacyjnych w programie EXE
2012 RODN "WOM" w Częstochowie – Lipdub – tworzenie wideoklipu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK
2013 RODN "WOM" w Częstochowie – Prezentacja treści multimedialnych z wykorzystaniem usługi Edcanvas
2013 SOD w Częstochowie – Program Logomocja i Baltie - zajęcia komputerowe w edukacji wczesnoszkolnej
2013 SOD w Częstochowie – Wykorzystanie zasobów portalu Scholaris do planowania lekcji języka polskiego
2013 SOD w Częstochowie – O wyrazie artystycznym i tajnikach fotografii
2013 SOD w Częstochowie – Przygotowanie uczniów do nowej formuły egzaminów
2013 SOD w Częstochowie – Metoda projektu nie tylko w gimnazjum
2014 SOD w Częstochowie – Historia Polski w obrazach – rola i miejsce źródeł ikonograficznych w nauczaniu historii
2014 RODN "WOM" - Strategia Wolnych i Otwartych Implementacji
2014 SOD w Częstochowie – E-podręcznik – przyszłość szkoły zaczyna się dziś
2014 SOD w Częstochowie – Rozwijanie uzdolnień uczniów – przygotowanie uczniów do udziału w konkursach polonistycznych
2014 SOD w Częstochowie – Małe formy filmowe na kanale YouTube
2014 RODN „WOM” w Częstochowie – Multimedia w nauczaniu przedmiotów humanistycznych
2014 SOD w Częstochowie – Praca w chmurze – jak pracować z "cyfrowym tubylcem"
2014 RODN „WOM” w Częstochowie – Haki pamięciowe – mnemotechniki w nauczaniu
2014 SOD w Częstochowie – Nauczyciel polonista jako autor materiałów dydaktycznych
2014 SOD w Częstochowie – Mam tablet! I co dalej?
2014 SOD w Częstochowie – „Czy cyfrowa szkoła może być tania?”
2014 SOD w Częstochowie – Ocenianie – nowa formuła egzaminu??
2014 SOD w Częstochowie – Scenariusze lekcji z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych
2014 Nowa Era – Mam klasę. Działam w grupie
2015 WSiP – Praca z uczniem młodszym na lekcjach historii i społeczeństwa. Od klasy 4 do sprawdzianu szóstoklasisty
2015 WSiP – Czy podręcznik może być płaszczyzną dialogu między uczniem i nauczycielem?
2015 SOD w Częstochowie – Lekcja języka polskiego wzbogacona aktywnościami w Internecie
2015 SOD w Częstochowie – Nowoczesne lekcje multimedialne
2015 RODN „WOM” w Częstochowie – Rola i wykorzystanie gier w edukacji na rzecz bezpiecznego Internetu
2015 SOD w Częstochowie – Nowy format prezentacji
2015 RODN „WOM” w Częstochowie – Cyberprzestępczość – zagrożenia
2015 SOD w Częstochowie Indywidualizacja procesu nauczania z zastosowaniem nowoczesnych technologii
2015 SOD w Częstochowie – Lekcja języka polskiego wzbogacona aktywnościami w Internecie, cz. 2
2015 SOD w Częstochowie – Infografika na potrzeby edukacji, szkoły
2015 RODN „WOM” w Częstochowie – Praca z uczniem uzdolnionym humanistycznie
2015 RODN „WOM” w Częstochowie – Edukacyjne walory tabletu
2015 RODN „WOM” w Częstochowie – Henryk Sienkiewicz i rola jego twórczości w edukacji
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Ucz nowocześnie – korzystaj z Learning Apps
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Sprawdzian wiedzy z aplikacją Kahoot - efektywny dla nauczyciela, przyjazny dla ucznia
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Postawy pracy z edytorem graficznym GIMP
2016 RODN „WOM” w. Częstochowie – Dokumentowanie projektów edukacyjnych za pomocą filmów
2016 SOD w Częstochowie – Testy, krzyżówki, weryfikowanie umiejętności uczniów
2016 SOD w Częstochowie – Zdalna praca na komputerze
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Programujemy w ScratchJr
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Teatr szkolny – wyzwanie i satysfakcja
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Przygotowanie młodzieży do międzynarodowych egzaminów z języka angielskiego
2016 RODN „WOM” w Częstochowie – Zbrodnia wołyńska
2016 SOD w Częstochowie – Działania zachęcające uczniów do czytania
2016 SOD w Częstochowie – Kodowanie dla najmłodszych
2016 SOD w Częstochowie – Zanim uczeń zacznie czytać lekturę
2016 SOD w Częstochowie – Rozpoczynamy programować z code.org
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Jak sporządzić interaktywny test wiedzy w aplikacji Quizizz
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Podstawy programowania w języku Scratch
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Edukacja globalna. W co się bawią dzieci w różnych krajach.
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Aplikacja Pocket Code – wykorzystanie w edukacji
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Creative English teaching with ICT
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie aplikacji Socrative do tworzenia testów internetowych
2017 Nowa Era – Spotkanie z chronologią
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Podstawy pracy w arkuszu kalkulacyjnym
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Programowanie w języku Scratch dla zaawansowanych (wideokonferencja)
2017 WSiP – Co nowego w nauczaniu informatyki w nowej szkole podstawowej?
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Podstawy pracy w programie graficznym GIMP
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Zaawansowane programowanie w języku Scratch
2017 WSiP – Pomiędzy historią, legendą a wyobraźnią
2017 Nowa Era – Elementy retoryki na lekcjach języka polskiego według nowej podstawy programowej
2017 SOD w Częstochowie – Prawa autorskie w oświacie
2017 SOD w Częstochowie – Wdrażanie nowej podstawy programowej z historii i WOS
2017 WSiP – Konferencja edukacyjna dla nauczycieli historii
2017 WSiP – Konferencja edukacyjna dla nauczycieli języka polskiego
2017 SOD w Częstochowie – Arkusz kalkulacyjny w pracy nauczyciela
2017 SOD w Częstochowie – Wdrożenie nowej podstawy programowej z informatyki
2017 RODN "WOM" w Częstochowie – Nowa podstawa programowa z informatyki
2017 RODN "WOM" w Częstochowie – Nowa podstawa programowa z języka polskiego
2017 – Moja autentyczność jako filar budowania autorytetu
2017 MIGra – Baltie, Scratch i algorytmy...
2017 SOD – Jak pracować z filmem na lekcjach historii?
2017 Nowa Era – Szkolne potyczki z chronologią. Dlaczego ważne jest myślenie chronologiczne? – webinarium
2017 RODN "WOM" w Częstochowie – Rok 2017 rokiem Tadeusza Kościuszki – konferencja. Cienie i blaski powstania kościuszkowskiego
2017 Nowa Era – Nowa podstawa programowa w historii. Szkolne potyczki z chronologią
2017 RODN "WOM" w Częstochowie – Webinarium: Multimedialny warsztat pracy nauczyciela
2017 Nowa Era – Retoryka – kompetencje językowe rozwijane w ośmioletniej szkole podstawowej
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Praca z aplikacjami internetowymi na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Nauczanie historii w klasie czwartej szkoły podstawowej
2017 WSiP – Jak korzystać z serwisów internetowych? E-podręczniki i e-ćwiczenia na WSiPnet.pl – cz. 1, 2 i 3
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Prawo autorskie i licencje Creative Commons w pracy nauczyciela i ucznia
2017 SOD w Częstochowie – Python od podstaw
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Rok Tadeusza Kościuszki. Maciejowice - bitwa kończąca dzieje I Rzeczypospolitej
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie otwartych zasobów edukacyjnych przy tworzeniu autorskich materiałów dydaktycznych
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Rola nauczycieli w kształtowaniu postaw społecznych i obywatelskich ucznia
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Edycja zdjęć – tworzenie prezentacji multimedialnych
2017 SOD w Częstochowie – Podstawy programowania w edukacji wczesnoszkolnej
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Otwarte zasoby edukacyjne i możliwości ich wykorzystania na lekcjach języka polskiego
Kuratorium w Katowicach – Erasmus+ Edukacja szkolna
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Teaching English with authentic online resources
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Tworzenie prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem zdjęć
2017 SOD w Częstochowie – Arkusz kalkulacyjny - trudne zadania są do rozwiązania!
2017 SOD w Częstochowie – Python dla średnio zaawansowanych
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Jak nowocześnie edukować o dziedzictwie narodowym?
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Emaze i Tes Teach – bezpłatne aplikacje do tworzenia prezentacji w środowisku wirtualnym
2017 SOD w Częstochowie – Edycja – prawidłowe przygotowanie tekstu publikacji
2017 SOD w Częstochowie – Lekcja odwrócona – od pomysłu do realizacji
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Nauka programowania z platformą code.org
2017 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie aplikacji LearningApps w nauczaniu języka obcego
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Retoryka na lekcjach języka polskiego
2018 Nowa Era – Jeżeli na ciało nie działa żadna siła, to pozostaje ono w spoczynku – czyli o tym jak pobudzić do rozwoju
2018 Edumaster – Trener efektywnej nauki
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Programujemy w języku Python
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Metody twórcze w pracy z tekstami literackim
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie tablicy interaktywnej i aplikacji Quizlet na zajęciach języka obcego
2018 Twinning Online Seminar 2018 – Europeana: how to inspire learners with digital culture
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – „Czyniłam ludzką powinność” – Irena Sendlerowa. Temat holokaustu w pracy z uczniami
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Mnemotechniki i nauczanie wielozmysłowe na zajęciach języka angielskiego
2018 SOD w Częstochowie – Drogi do Niepodległej w malarstwie, pieśni i literaturze
2018 SOD w Częstochowie – Jak rozpocząć przygodę z Pythonem
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Czy konfederacja barska była potrzebna? Metody realizacji tematu w praktyce szkolnej
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Podstawy programowania w języku Python
2018 SOD w Częstochowie – Jak sprawdzić pracę domową bez zbierania zeszytów?
2018 WSiP – Wszystko o Próbnym Egzaminie Ósmoklasisty z WSiP
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 1
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 2
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 4
2018 Superbelfrzy – Bezpłatne usługi chmurowe od Microsoft dla szkół
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 7
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Zaawansowane programowanie w Scratch
2018 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie aplikacji LearningApps w nauczaniu języka obcego – część 2
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 9
2018 SOD – Print screen i inne narzędzia potrzebne w pracy nauczyciela
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 10
2018 Nowa Era – Egzamin ósmoklasisty w praktyce
2018 Mentor – Aktywna tablica. Spotkanie 11
2018 Konferencja SchoolPower-Katowice
2018 Superbelfrzy - Escape Room w szkole
2018 Nowa Era – Marketing lektury. Jak lektura ma zachwycać, skoro nie zachwyca?
2018 Microsoft – Wdrożenie usługi Office 365
2018 eduNation – 5 najlepszych programów do tworzenia ćwiczeń na lekcje
2018 eTwinning – Narzędzia informatyczne z eTwinning
2018 Mentor – Aktywna tablica, spotkanie 1 „Interaktywna czytanka”
2018 FRSE – PR projektu – oddziaływanie na lokalnych interesariuszy i współpraca z prasą lokalną
2018 Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej – Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów
2018 Superbelfrzy - EduMoc
2018 WOM Katowice – Programy Erasmus+ Młodzież i Europejski Korpus Solidarności (projekty wolontariatu)
2018 Mentor – Aktywna tablica, spotkanie 3
2018 WOM Katowice – Nauczanie dwujęzyczne w szkole
2018 SOD Częstochowa – Wzorce osobowe do naśladowania jako forma edukacji patriotycznej – Irena Sendlerowa
2018 WOM Częstochowa – Tworzenie gier interaktywnych z wykorzystaniem Google Slides
2018 WOM Częstochowa – Wykorzystanie aplikacji Quizizz i tablicy interaktywnej na lekcji języka obcego
2018 WOM Częstochowa – Proste i skuteczne metody ewaluacji pracy zespołowej uczniów
2018 WOM Częstochowa – Twórcy II Rzeczypospolitej
2018 WOM Częstochowa – Wykorzystanie gier i zabaw w edukacji patriotycznej, historycznej i obywatelskiej
2018 WOM Częstochowa – Kształtowanie tożsamości kulturowej, narodowej i regionalnej uczniów. Propozycje rozwiązań metodycznych
2018 Context Language Solutions – Erasmus+ KA1 Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej
2018 WOM Częstochowa – Rok Zbigniewa Herberta. Spotkania z „Panem od poezji” na lekcjach języka polskiego
2018 FRSE – Prawo w działaniach promocyjnych
2018 Mentor – Aktywna tablica, spotkanie 5 „Socrative teacher i świąteczny numer z ogniem”
2018 WOM Częstochowa – Multimedialny polonista (cz. 2) – wykorzystanie aplikacji LearningApps w tworzeniu pomocy interaktywnych
2018 eTwinning – Narzędziownik eTwinnera – Edycja zdjęć
2018 WOM Częstochowa – Historia, tradycja i współczesność województwa śląskiego w dwudziestolecie jego powstania
2018 eTwinning – Dobre praktyki eTwinning – Synergia Erasmus+ - eTwinning
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Kobiety województwa śląskiego. Wykorzystanie otwartych zasobów edukacyjnych w pracy nauczyciela
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie szyfrowania i kodowania na lekcjach historii
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie aplikacji Dvolver, Voki i Wordart w nauczaniu języka obcego
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Multimedialny polonista (cz.3) – wirtualna tablica jako narzędzie do tworzenia pomocy interaktywnych dla uczniów
2019 FRSE – Międzynarodowe webinarium kontaktowe Polska-Łotwa-Estonia-Ukraina
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Żołnierze wyklęci z ziemi śląskiej
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie aplikacji Quizizz w pracy zespołowej uczniów
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Szkolna izba regionalna jako projekt wzmacniający tożsamość ucznia
2019 RODN „WOM” w Częstochowie – Wielojęzyczność w różnych krajach europejskich
2019 Fundacja Orange – #Superkoderzy – Poszukiwacze skarbów
2019 RODN „WOM” – Zapomniana bitwa. „Zasłużyli na pomnik. Działania bojowe 7 Dywizji Piechoty. września roku” (wideokonferencja)
2019 Robocamp – Pracownia robotyki dla klas 4-8
2019 „Możliwości przygotowania projektów w ramach poddziałania 11.1.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego”
2019 RODN „WOM” – Quizizz i Kahoot – aplikacje do tworzenia wirtualnych testów
2019 RODN „WOM” – Technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu historii i wiedzy o społeczeństwie
2019 RODN „WOM” – Zapomniana bitwa. „Zasłużyli na pomnik. Działania bojowe 7 Dywizji Piechoty. września roku” (konfer./seminarium)
2019 RODN „WOM” – Częstochowa w cieniu okupacji niemieckiej – 1939 r.
2019 SOD – Wykorzystanie aplikacji Plickers i Kahoot na lekcji języka angielskiego
2019 RODN „WOM” – „#ErasmusDaysPoland – prezentacja projektów Erasmus+ i POWER
2019 Robocamp – Programowanie robotów LEGO Mindstorms EV3
2019 FRSE – Jak zwiększyć atrakcyjność projektu? Przekaz, promocja i upowszechnianie działań przy użyciu narzędzi audiowizualnych
2019 Microsoft Educator Community – Odwrócone lekcje z PowerPoint Recorder
2019 Mentor – Bezpłatne usługi chmurowe od Microsoft dla Szkoły, czyli Office 365 w rękach ucznia, nauczyciela i dyrektora
2019 Microsoft Educator Community – Wdrożenie usługi Office 365
2019 RODN „WOM” – Tablica interaktywna i aplikacja LearningApps na lekcji języka obcego
2019 SOD – Easmus+ Zasady, warunki oraz przykłady dobrych praktyk w ramach Akcji 1 i Akcji 2
2019 FRSE – Budowanie zasięgu, czyli mapa interesariuszy projektu: jak zbudować? jak zaadresować? jak wykorzystać?
2019 FRSE – Twarde rezultaty miękkich projektów: utrzymanie trwałości wyników projektów
2019 FRSE - Zarządzanie ryzykiem w projektach edukacyjnych
2019 Microsoft Educator Community – Daj uczniom więcej możliwości do działania z Office 2016
2019 Mentor – Wielkie ogólnopolskie powtórzenie wiadomości z Aktywnej Tablicy
2019 FRSE – NARZĘDZIOWNIK ETWINNERA – Dokumenty Google w praktyce szkolnej
2019 FRSE – E-BEZPIECZEŃSTWO Z ETWINNING – Włączenie e-Bezpieczeństwa w praktykę szkolną
2019 FRSE – DOBRE PRAKTYKI ETWINNING - Nowy wymiar zwiedzania - gra miejska i quest w projektach eTwinning
2019 Mentor – Kartka świąteczna w Canvie na wymiar przycięta
2019 Microsoft Educator Community – Wprowadzenie do Microsoft Teams - cyfrowe centrum zarządzania projektami dla nauczyciela i ucznia
2019 RODN „WOM” – Wykorzystanie filmu na lekcjach historii
2020 RODN „WOM” w Częstochowie – Fotografia reportażowa. Wykorzystanie mediów w praktyce szkolnej
2020 FRSE – Jak przygotować dobry projekt współpracy szkół? Erasmus +, Edukacja Szkolna: SE-KA229 
2020 FRSE – Wskazówki techniczne wypełniania wniosku aplikacyjnego on-line SE KA2-229 
2020 FRSE – SYNERGIA ETWINNING-ERASMUS+ - Jak wykorzystać program eTwinning przed złożeniem wniosku Erasmus + 
2020 RODN „WOM” w Częstochowie – Plickers – nowoczesna aplikacja do przeprowadzania quizów i testów 
2020 RODN „WOM” w Częstochowie – Wykorzystanie rekonstrukcji historycznych w malarstwie polskim. Panorama Racławicka 
2020 Mentor – Microsoft Teams – wirtualne klasy w Twojej szkole w usłudze Office 365 
2020 RODN „WOM” w Częstochowie – Kobiety, które zmieniły historię. Prezentacja tematu w odniesieniu do otwartych zasobów edukacyjnych 
2020 Mentor – Co zrobić z tym telefonem w szkole? • SOD Częstochowa – Gamifikacja w teorii i praktyce 
2020 KD - inspiracja edukacja – Keep calm and teach online 
2020 KD - inspiracja edukacja – YouTube / OneNote 
2020 KD - inspiracja edukacja – Mentimeter 
2020 KD - inspiracja edukacja – Google Classroom 
2020 KD - inspiracja edukacja – OBS, Be Live 
2020 KD - inspiracja edukacja – One Drive / Click Meeting 
2020 KD - inspiracja edukacja – Genially 
2020 KD - inspiracja edukacja – Skype / Microsoft Teams 
2020 RODN „WOM” w Częstochowie – Realizacja podstawy programowej informatyki w szkole podstawowej – myślenie algorytmiczne 
2020 FRSE – Edukacja zdalna z eTwinning – Jak wykorzystać platformę podczas zawieszenia zajęć w szkołach? 
2020 OEIiZK – Office 365 – zdalna nauka – testy w Forms jako zadania w Teams 
2020 Mentor – Z@inspiruj się testami i formularzami online w Microsoft Forms 
2020 Mentor – Meridian i tajemnicze mapy - niezbędnik historyka 
2020 InstaLing – System dla nauczycieli InstaLing 
2020 Administracja platformą Office 365 dla nauczycieli - część 1 
2020 OEIiZK – Office 365 – Zdalna nauka – Organizowanie spotkań online dla uczniów, rodziców i nauczycieli w Teams
2020 ZNP – Edukacja hybrydowa – metody i narzędzia. Wyzwania na nowy rok szkolny 
2020 Fundacja Orange – Robo-Matematycy (szkolenie w ramach projektu #Superkoderzy) 
2020 WOM w Częstochowie – Odwrócona klasa online 
2020 Akademia Cyfrowego Administratora 365 – Jak przygotować platformę Office 365 na powrót uczniów i nauczycieli